Escape Room Rotterdam – Doctor Watsons

#ROTTERDAMZETDOOR

#Rotterdamzetdoor

#ROTTERDAMZETDOOR

De gemeente Rotterdam start een nationale zomercampagne om het bezoek naar Rotterdam en de bestedingen in de vrijetijdssector weer op gang te brengen.

De Corona crisis en de bijbehorende maatregelen hebben een enorme impact op iedereen, ook op Rotterdamse vrijetijds sector. Door de geografische, veel huishoudens vieren hun vakantie in Nederland, en ruimtelijke beperkingen van 1,5 meter is Rotterdam de perfecte stad voor Cityleisure.

De focus komt te liggen op wat Rotterdam wél te bieden heeft in een tijd waarin ruimtelijkheid, spreiding en voldoende afstand centraal staan. Dit zijn kenmerken van de stad. De term waarmee gemeente Rotterdam de markt wil benaderen is #ROTTERDAMZETDOOR

De gemeentelijke marketing van Rotterdam richt zich normaal gesproken op de internationale marketing en promotie van de stad. Gezien de huidige noodzaak en de internationale beperkingen op het gebied van reizen, kiest Rotterdam bewust voor een regionale en nationale campagne deze zomer.

De aanhoudende groei van toerisme die Rotterdam de afgelopen jaren beleefde, viel in maart in één klap nagenoeg stil. Dat terwijl volgens de meest recente cijfers bezoekers in Rotterdam goed zijn voor een totale besteding van 93 miljoen euro op jaarbasis. En de vrijetijdssector Rotterdam ruim 24.000 banen oplevert (6,4% van het totaal).

De gevolgen van de huidige crisis zijn dan ook immens voor onder meer hotels en hostels, horeca, congrescentra, attracties, festivals, retail en de culturele sector en alle mensen die daarin werkzaam zijn. De vrijetijdssector is bovendien een extra kwetsbare sector door onder meer het grote aandeel Mkb-bedrijven, de afhankelijkheid van het hoogseizoen en het ontbreken van inhaaleffecten.

Om ondernemers in de vrijetijdssector te steunen startte Rotterdam Partners vlak na het uitbreken van de crisis in maart de Rotterdamse campagne #ROTTERDAMZETDOOR, om alle initiatieven die tijdens de lockdown ontstonden onder de aandacht te brengen bij de bewoners van Rotterdam. Met de zomercampagne, gericht op het herstel van de bezoekerseconomie, zet Rotterdam Partners een volgende stap.

 

DOCTOR WATSONS

Een van de leukste activiteiten in Rotterdam zijn de avonturen in de kelder van de Arminiuskerk. Door de combinatie van imposante, historische locatie en de handgemaakte, originele puzzels vervaagt de scheiding tussen werkelijkheid en fictie.

De kerk waar deze escape room gevestigd is ligt in het hart van de stad Rotterdam bij de Witte de Withstraat. De kerk is makkelijk te bereiken en is een magisch gebouw dat een authentieke spanning geeft. De Arminius is gebouwd in 1895. De sfeer van die periode komt uitgebreid terug in de ervaring en is bijna tastbaar. De ervaringen zijn zowel in het Nederlands als Engels te spelen.

SPEAKEASY

De ontvangst ruimte is ingericht als SpeakEasy bar. Speakeasy is een Engelse aanduiding voor een gelegenheid waar illegaal alcoholische drank wordt verkocht. Dit soort gelegenheden ontstonden tijdens de drooglegging in de Verenigde Staten van 1920 tot 1933, toen de verkoop en productie van alcohol veelal verboden was. De speakeasy’s werden van alcohol voorzien door een illegaal circuit van bootleggers (dranksmokkelaars) en hadden daardoor vaak banden met de georganiseerde misdaad. We hebben onze bar in dezelfde stijl gebouwd.

Dus #ROTTERDAMZETDOOR aan de cocktails.

Scroll naar top
× Hulp nodig? WhatsApp ons!